Nytt år & julklapp

Lugna dagar hemma med familjen har varit så himla välbehövligt.
Det här lilla jullovet blev precis som jag tänkte mig.

En fin jul och en trevlig nyårskväll.

Brukar du ha nyårslöften?
Själv vill jag nog inte kalla det löften.
Jag ser det mer som en målbild att sträva mot för att må bättre eller bli bättre på något. Förra året hade jag till exempel att börja blogga mer på min lista vilket jag gjorde.
Det stod också att jag skulle meditera mer, lyckades inte lika bra med det men jag har haft lättare att bara närvarande i fina stunder detta året.
Jag har hört fåglarna sjunga, vinden blåsa i björken i trädgården, känt det vassa i blasten till rädisorna, skrattat ihop med min son och vara precis i den stunden.
Det är väl också en typ av meditation tänker jag.
Mindfulness i alla fall.

I år har jag: läsa mer böcker, stärka bäckenbotten och bålen så jag äntligen kan få börja springa igen, bli mer hållbar hemma och att vara snäll mot mig själv.

Förresten, jag tipsade ju om att ge sig själv en julklapp i Decemberinlägget.
Det är andra eller tredje året jag gör detta själv och jag älskar det.
Att ge sig själv en liten belöning efter året som gått känns så himla bra.

I min julklapp fanns detta:

Bivax som jag ska göra egen ringblomssalva av.
Ska bli kul att testa detta och jag längtar till vår egna biodling så vi kan få eget bivax att göra salvor och ljus med.
Tänkte även ge mig på att testa göra egen bivaxduk som jag tänkt använda istället för plastfolie.

Kristaller.
Haft en grej för stenar och kristaller så länge jag kan minnas egentligen men för några år sedan blev jag mer intresserad av kristaller och dess energier.
Fint att ha framme eller kanske blir någon av dom ett smycke.

Kalender och anteckningsbok från lantliv.
Andra året jag beställt hem detta urfina kit.
Med inspirationsblad inför varje månad och en anteckningsbok där jag kan skriva ner drömmar, planeringar eller att sitta och måla i.

Unnade mig även en prenumeration på lantliv.
Väldigt förtjust i deras tidning och att få en sådan i brevlådan då och då är lyx för mig.

Ett par byxor.
Ja, mitt köpstopp fick en paus när jag fick se ett par riktigt vackra byxor i morrismönster från HM.
Lovade mig själv att aldrig slänga eller skänka dessa om jag beställde dom.
Ett löfte jag ska hålla!
I samma veva slank jag in på sellpy och gjorde en beställning där med..
Men runt 300 kronor för typ 4 beggade plagg till mig och Arthur är ju ingenting.
Ska visa hela min beställning därifrån så fler blir inspirerade till att handla i andra hand.

Toppar det här lilla jullovet med att åka till Arild och fira Johns syster som fyller 30.
Ska bli så mysigt.

Nedan bjuds det på lite blandade bilder.

Här är tre bilder från julafton och juldagen som knäpptes med en av syrrans julklappar. En polaroidkamera, något jag med vill ha någon gång.
Så fint att föreviga en stund och få minnet direkt i handen.Årets grönkålsskörd som räckte till två julbord för två stora familjer.
Känns riktigt härligt och smakar mycket godare när man odlat själv.Lediga dagar med dessa två. Pyjamas och underställ mer än halva dagen, serier, promenader, böcker, god mat och en massa gos med vår fantastiska lilla människa som gör livet roligare att leva varje dag.img_5051Slutligen, en bild från årets korvgrillning vid ljungsjön på nyårsafton.
En trevlig tradition som hängt med ett par år nu.

 

 

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑